Udržte si letný optimizmus aj počas jesene

Autor: Lekári radia | 21.10.2014 o 9:19 | Karma článku: 1,45 | Prečítané:  325x

Počas leta máme viac času pre seba a všetko ide akosi ľahšie a jednoduchšie. Prečo by tomu malo byť od septembra inak? Áno, čas dovoleniek a oddychu je za nami, no dobrú náladu a energiu načerpanú počas leta by sme do kúta hádzať nemali. Hoci sú dni počas jesene kratšie, chladnejšie a stresujúcejšie ako počas leta, stále si ich môžete užiť s poriadnou dávkou energie a s úsmevom na perách. Poradíme vám 3 kroky ako na to.

Duševná rovnováha

V kolotoči termínov, stretnutí a plánovania nezabúdajte na oddych a relax. Nápor úloh v práci aj doma budete lepšie zvládať, ak si nájdete čas aj na seba. Nestresujte telo tým, že po lete plnom ničnerobenia mu zrazu nedoprajete ani chvíľku pokoja. Choďte do sauny, na masáž, do kina s priateľmi či na večeru. Doprajte si kvalitný spánok a dbajte aj na vyváženú a pestrú stravu.

Dochádza vám aj napriek tomu „para“? Skúste horčík - minerál, ktorý má na starosti tvorbu energie a pomáha bojovať proti stresu, únave a bolestiam hlavy. „Horčík je potrebný pre výrobu energie v organizme, jeho nedostatok sa môže prejaviť napríklad podráždenosťou,“ vysvetľuje MUDr. Dávid Prokop, primár interného oddelenia Nemocnice Malacky. Vo vypätom období jesene vám pomôže udržať telo aj myseľ v rovnováhe. Jeho zvýšený prísun sa prejaví lepšou schopnosťou koncentrácie a vyššou výkonnosťou.

Šport a regenerácia

Aj pravidelný pohyb vám pomôže odolávať vyčerpaniu z opätovného náporu pracovných povinnosti. Zlepší sa vám nálada, koncentrácia aj kondícia. Vybehnite si aspoň trikrát do týždňa na trať či do fitness centra, a nezabúdajte pri tom ani na regeneráciu. Poctivý strečing a pravidelný pitný režim, ktorý dodá telu vypotené minerály, sú pri športe základ. „Športovcom hrozia nadmerné straty horčíka, preto by si mali dávať pozor na jeho pravidelné dopĺňanie,“ varuje primár Prokop. „Horčík tiež pomáha ako prevencia pred kŕčmi.“ Podporuje správny tok krvi, uvoľňuje stiahnuté svaly a pomáha pri regenerácii buniek.

Piť, piť a piť

To platí nielen pri športe, ale aj počas osemhodinovej pracovnej doby. Nedostatok tekutín má totiž vplyv na váš výkon na porade či stretnutí. Bolesť hlavy, nízka sústredenosť, malátnosť - sú znaky dehydratácie. Zažeňte ich minimálne dvomi litrami tekutín denne. „Netreba zabúdať, že minerálne vody majú oproti bežnej kohútikovej alebo balenej vode fyziologické účinky,“ hovorí primár Prokop. Kým napríklad objem horčíka v bežnej kohútikovej vode je medzi 10 až 30 miligramov na liter, v litri Magnesie sa nachádza až 170 miligramov horčíka.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KULTÚRA

Dokonalosť bokom, treba sa dohovoriť - Fenomén bratislavskej viacjazyčnosti

Či človek prežije - vojnu, koncentračný tábor, vyhnanstvo -, záviselo často aj od toho, či ovláda jazyk, hovorí Jozef Tancer, autor knihy Rozviazané jazyky

EKONOMIKA

Daň z nehnuteľností narástla. Kde ľudia platia najviac?

V Novom Meste nad Váhom zaplatia ľudia na daniach až o 330 percent viac ako vlani.

KULTÚRA

Pixar nikdy nedobehneme, ale máme iné prednosti, hovorí autorka Lichožrútov

Drž sa ľudí, ale drž sa od nich ďalej! Pravidlo jeden pre ponožkožrúta.


Už ste čítali?